-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31830 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:13

فردي در رحم مادر بوجود مي آيد كه در اثر تقوي داشتن پدر و مادر به درجات عالي بهشت مي رسد و برعكس پدر ومادري بي تقوي و شرابخوار بچه اي به دنيا مي آورند كه در اثر لقمه ها و بقيه مسائل جهنمي مي شود، چرا بايد جهنمي شود؟



در رابطه با سؤالتان بايدعرض كنيم هر چند تربيت اوليه خانوادگي بسيار مؤثر است و ليكن اين طور هم نيست كه نبودن آن، استعداد انسان را در پذيرفتن حق به كلي از بين ببرد بلكه دل آدمي به حسب فطرت به سوي حق و معارف حقه كشش دارد و خواهان حق است،پس هر قدر تربيت اوليه فاسد باشد بالاخره دل از قابليت هدايت ساقط نمي شود و نيز خداوند با ارادة خود اختيار را در وجود هر انساني قرار داده تا انسان ها با اختيار خود راه تكامل را بپيمايند، همچنين براي اينكه دچار اشتباه و گمراه نشوند پيامبراني فرستاده تا آنان را هدايت كنند و حجتي باشند براي بندگان. ما در دعاي ندبه مي خوانيم.

حجة علي عبادك ولئلا يزول الحق عن مقره و يقلب الباطل علي اهله و لا يقول احد لولا ارسلت الينا رسولاً منذراً واقمت لنا علماً هادياً فنتبع آياتك من قبل ان نذل و نخزي

حجت بر بندگانت باشند، تا حق از محل خودش زائل نشود و باطل بر اهلش چيره نگردد و احدي نگويد كه اي خدا چرا رسول بسوي ما نفرستادي كه ما را انذار و نصيحت و ارشاد كند و چرا پيشوا و رهبري براي ما نگماشتي كه ما از آيات تو پيروي كنيم.بنابراين هر انساني در طول زندگي، خداوند پيام هدايت را به گوش وي مي رساند و با اختياري كه در نهاد هر انساني قرار داده شخص مي تواند مسير تكامل راطي كند و به مقامات معنوي برسد. وقتي هدايت الهي شامل حال سگ اصحاب كهف مي شود و به بهشت مي رود چگونه شامل حال انسان ها نگردد. قابل ذكر است كه در مسأله كيفر و پاداش نيز اشخاصي كه از پدر و مادر ناصالح به دنيا آمده اند با ديگران فرق دارند تا جبران محروميت هايي كه از جانب پدر و مادرشان به آنها رسيده، شده باشد. به حكم انديشه و خرد، هرگز كسي را نسبت به كاري كه در اختيار او نيست سرزنش و عذاب نمي كنند و برخلاف عدل پرودگار مهربان است كه كسي را به خاطر اعمال ديگري كيفر دهد. چنان كه خداوند در قرآن ميفرمايد : و لا تزرو ازرة و زر اخري1 هيچ كس بار (گناه) ديگري را به دوش نمي گيرد

ممكن است فرزندي كه تحت تربيت پدر و مادر ناصالح قرار گرفته از لحاظ ظاهري مرتبه و مقام كمي داشته باشد اما در دستگاه عدل الهي به مقدار وسع شخص با توجه به آثاري كه از لحاظ ژنتيك و وراثت و همچنين آثار سوئي كه از جانب خانوادة ناصالح بر شخص وارد آمده توجه مي شود و روز قيامت كه روز تبلي السرائر است شخصي كه از لحاظ ظاهري مقام پايين تري داشته در مرتبه ومقام بالاتري نسبت به افراد ديگري كه بر حسب ظاهر در دنيا داراي مقام بلندتري بودند قرار گيرد.







1. سوره انعام/164

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.